#navbar-iframe { display: none !important; }
Αγαπητοί αναγνώστες. Το blog δημοσιεύει άρθρα από διάφορες πήγες. Δεν φέρει καμιά ευθύνη για όσους τα υπογράφουν. Πιστεύουμε πως με αυτόν τον τρόπο συμβάλουμε στον διάλογο που πρέπει να υπάρξει στους κόλπους της αριστεράς.

ΜΗΝΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΡΥΣΙΕΣ ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ.... Και προσοχή, δεν αντέχουμε το ξύλο....!!!

Πέμπτη, 30 Οκτωβρίου 2014

Από κοντά κι ο γενίτσαρος…


«Είναι νοσηρό» το να αναφέρεσαι στο ΕΑΜ, δηλαδή στον βασικό κορμό της Εθνικής Αντίστασης κατά των φασιστών κατακτητών. «Είναι σαν να λαχταράει κανείς τον εμφύλιο».

Αυτά είπε ο Παύλος Τσίμας, ενώνοντας τη φωνή του με αυτήν του Θανάση Πλεύρη και όλων όσοι έχουν κάθε λόγο να μη θέλουν να ακούγεται τίποτε για ΕΑΜ, καθώς θα πρέπει να πεις και για ταγματασφαλίτες και για μια αστική πολιτική ηγεσία ριψάσπιδων φυγάδων σε Κάιρα και Λονδίνα ή και συνεργατών των κατακτητών κ.λπ. κ.λπ.

Αρνούμενοι τις κατοχικές αποζημιώσεις, αρνείστε και το κατοχικό ολοκαύτωμα

Του Σπύρου Βροντινού *
Οι αποζημιώσεις για το θηριώδες ναζιστικό-κατοχικό ολοκαύτωμα δεν είναι μονάχα ένα μέγιστης εθνικής σημασίας υπερκομματικό ζητούμενο στην χώρα μας, αλλά αποτελούν πάγιο υπερεθνικό-παγκόσμιο θέμα δικαίου και ηθικής τάξης.

Οι εκτελεσμένοι και τα καμένα χωριά δεν απαιτούν μερίδιο από μίζες, αλλά δικαίωση. Η διεκδίκηση αποζημιώσεων δεν είναι λοιπόν καθόλου “ντροπή, διακονιά, ζητιανιά, λαϊκισμός ή άσκοπη δημαγωγία, όπως τις παρουσιάζουν κάποιοι, αλλά διεθνώς νομιμότατες, μη αμφισβητούμενες, απόλυτα δίκαιες απαιτήσεις εκπλήρωσης στοιχειωδών υποχρεώσεων και έμπρακτης μεταμέλειας της Γερμανίας, χώρας που ξαναστάθηκε στα πόδια της χάρη στην γενναιόδωρη, συστηματική, πολύχρονη βοήθεια από αυτούς που η ίδια αιματοκύλησε.

Ψωμί από αλεύρι Ζέας, όλη η αλήθεια

Του Νίκου Κατσαρού *
Τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότεροι φούρνοι παράγουν ψωμί από αλεύρι ζέας σε σχέση με το παρελθόν. Ας πούμε λοιπόν ορισμένες πραγματικότητες για το αλεύρι ζέας.που παράγεται οχι μόνο ψωμί αλλα και παξιμάδια, κουλούρια,ζυμαρικά κ.λπ. Η Ζειά ή Ζέα προέρχεται από τη λέξη “Ζείδωρος” (αυτός που δωρίζει ζωή) και προέρχεται από το δημητριακό ζέα. Η πόλη της Αθήνας ονομαζόταν Ζείδωρος γιατί τα εδάφη της χάριζαν στους κατοίκους το ντόπιο δημητριακό. Ακόμα, η μαρίνα της Ζέας στον Πειραιά ονομάστηκε έτσι επειδή από εκεί γινόταν η διακίνηση της ζέας προς τα άλλα λιμάνια.

Σε χώρα γεννήθηκες σε αποικία θα πεθάνεις

 
Πόσο ευρωπαϊστής είσαι,τελικά; Από την στιγμή που ο υπουργός Οικονομικών Γκίκαουκ Χαρδουβέλερ με υπερηφάνεια δήλωσε ότι «οι Γερμανοί είναι ευρωπαϊστές και ειδικά ο Σόιμπλε» πρέπει να σκεφτεί πολύ καλά κάθε ψηφοφόρος, όχι πόσο ευρωπαϊστής είναι ο αρχηγός κόμματος που υποστηρίζει, αλλά πόσο Γερμανόφιλος είναι. Μην αρχίσει πάλι ο Σύριζα τα μπλα μπλα μπλα περί φιλοευρωπαϊκής πολιτικής κόντρα στην Ευρώπη που θέλει η Μέρκελ, διότι από την στιγμή που αποδέχθηκε με φανφάρες το γιουσουφάκι της Γερμανίας, Γιούνκερ, ως γενικό επιτελάρχη της Κομισιόν, τότε ο Τσίπρας είναι ευρωπαϊστής επιπέδου Σόιμπλε.

Ο μπαμπάς μου ο εγκληματίας πολέμου


 Σίσσυ Παπαδάκη
Η Μπετίνα ζει εδώ και πολλά χρόνια σε μια μικρή πόλη των ΗΠΑ, κοντά στα σύνορα με το Μεξικό. Οι γειτονές της την ξέρουν με ένα αμερικανικό όνομα. Στην πραγματικότητα, όμως, η Μπετίνα είναι Γερμανίδα και μάλιστα έχει ένα επίθετο που ο παππούς της, ο Χέρμαν Γκέρινγκ, κατάφερε να το κάνει μισητό σε ολόκληρο τον κόσμο. Η Μπετίνα Γκέρινγκ το άλλαξε με το που ενηλικιώθηκε. Την ίδια εποχή εκείνη και τα αδέλφια της έκαναν, με δική τους απόφαση, και κάτι άλ­λο: Στείρωση. Η Μόνικα Γκοθ πήγε ένα βράδυ σινεμά να δει τη «λίστα του Σίντλερ». Η έξοδος αυτή της στοίχισε μερικούς μήνες σε ψυχιατρική κλινική.

ΟΧΙ άλλο κάρβουνο.Ο πατριωτισμός είναι το μεγαλύτερο καταφύγιο των απατεώνων

Κώστας Βαξεβάνης στο Κουτί της Πανδώρας
Αναρωτιέμαι ποιο έθνος. Αυτό που πολέμησε στο μέτωπο ή των στρατηγών που το εγκατέλειψε και διέφυγε στην Μέση Ανατολή; Των ανθρώπων που βγήκαν στο βουνό αντάρτες ή των δοσίλογων που στη συνέχεια κυβέρνησαν τη χώρα με τον μανδύα του πατριώτη; Των κακόμοιρων που πέθαναν από την πείνα στην Κατοχή ή των μαυραγοριτών που έγιναν βιομήχανοι και εφοπλιστές φτιάχνοντας το success story της εποχής;

Η κοινωνική συναλλαγή με τον φασίστα

 Φωτογραφίες: Γιάννης Παπανίκος/ FOSPHOTOS
Της Niemands Rose
Η καραμπόλα με φασιστοειδή στην καθημερινότητα είναι ένα ακανθώδες ζήτημα και ίσως χρειάζεται να ξεκινήσει μια κουβέντα γι’ αυτό.
Μια παράμετρος του αντιφασιστικού λόγου και πράξης που συχνά αποσιωπάται, αφορά στην αναγκαστική κοινωνική συναλλαγή με τον φασίστα. Αν και παρακολουθώ με ζέση τα αντιφασιστικά έντυπα και τις αντίφα δράσεις, ωστόσο δεν μπορώ να ανακαλέσω στη μνήμη μου περιπτώσεις που να καταγράφουν αυτόν τον προβληματισμό, πόσο μάλλον να απαντάται με κάποιο τρόπο.

ΣΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΩΣΙΒΙΟΥ

Ο πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνεται. Τι γίνεται όμως αν είναι καραφλός επειδή έχει μοιράσει τις τρίχες του σε success story, σε σπουδαία ευρήματα της Αμφίπολης και σε «ΕΓΩ σκίζω τα μνημόνια κάθε μέρα»; Σε αυτή την περίπτωση δεν έχει από πού να πιαστεί. Πνίγονται. Επιτέλους! Οι μπουρμπουλήθρες των stress tests βγαίνουν με αγωνία στην επιφάνεια. Η μετοχή της Εθνικής στα 2 ευρώ. Φτηνότερη από μια εξάδα εμφιαλωμένων νερών. Ρέστα από τσιγάρα η πάλαι ποτέ Μεγάλη Κυρία του Χρηματιστηρίου.

...για ποια πατρίδα;


Έχει, όμως, δίκιο η Αθηνά?

Alexandros Raskolnick
Είναι σαφές σε όποιον γνωρίζει από τέτοια πράγματα, ότι είναι απείρως ευκολότερο να αερολογείς επαναστατικώς, πομπωδώς και αορίστως, από το να συντάσσεις «σφιχτούς» προϋπολογισμούς υπό την πίεση του χρόνου.

Ας παραβλέψομε το εξωφρενικό γεγονός ότι, ενόψει της ανάληψης καθηκόντων από τη νέα περιφερειακή αρχή, το επιτελείο της Ρένας, όλο το καλοκαίρι, δεν ασχολήθηκε ούτε κατά διάνοια με την σύνταξη του προϋπολογισμού της περιφέρειας Αττικής, αλλά βασίστηκε σε αυτόν που συνέταξε η απελθούσα αρχή, όσο απίστευτο κι αν ακούγεται αυτό.